Wednesday 22 February 2017

ADAKAH SUPLEMENT YANG ANDA AMBIL SEKARANG SELAMAT?


KRITERIA- KRITERIA MEMILIH SUPLEMEN YANG SELAMAT.



Bismillahirrahmaanirrahim..

"Saya nak makan vitamin, suplemen, tapi takut ada kesan jangka masa panjanglah."

" Sekarang ni banyak kan kes2 yang masuk ICU la, kena penyakit kronikla hasil dari makan suplemen2 ni. Macam mana tu?"

------------------------------------------------------------
Ye, semua orang terutamanya suplemenlovers mestilah nak pilih makanan kesihatan yang terbaik untuk kesihatan tubuh kita. Kalau boleh kita tak nakla amal makanan tambahan untuk kesihatan, last2 badan semakin bertambah sakit dan rosak. Kalau tak sekarang, takut di kemudiah hari ada kesan.

Pemilihan produk kesihatan sangat penting. Pilihlah dengan bijak.

Apa kriteria untuk memastikan produk tu selamat dan berkesan untuk tubuh kita?


Pertamanya produk tu mestilah dah lama ada di pasaran. Bila dah lama, sedikit sebanyak kita tahu feedback2 atau testimoni2 dari pengguna atau pengamal sebelum ini.

Kedua, diuji secara klinikal, saintifik dan dilulus oleh KKM. Kalau boleh pilihlah produk yang mempunyai saintis yang diiktiraf dalam bidang saintis dan researchnya, bukan hanya claim semata2.

Ketiga, yang paling PENTING sekali produk atau syarikat tu ada buat kajian landmark study untuk produknya terutama suplemen kesihatan. Tak semua suplemen sama ye. Yang membezakan ialah kajian klinikal dan ada tak landmark study yang diorang buat untuk memastikan suplemen tu selamat diambil untuk jangka masa yang lama.

Landmark study bukan perkara yang mudah. Kajian diambil berdasarkan taraf kesihatan pengamal suplemen bertahun2 lamanya. Landmark study pula mestilah dilakukan oleh pihak ketiga. Bukan di kalangan orang syarikat itu sendiri.


Dr. Gladys Block antara pihak ketiga yang bertanggungjawab dalam landmarkstudy Shaklee. Kajian menunjukkan pengamal suplemen Shaklee lebih kurang berisiko penyakit kronik berbanding yang tak ambil suplemen dan ambil suplemen jenama lain.



Kajian saintifik dan landmark study membuktikan vitamin Shaklee benar2 selamat dan berkesan untuk jangka masa lama.


Alhamdulillah, sebab itulah UM yakin dengan produk Shaklee ni kerana ia memenuhi semua kriteria di atas. Syarikat suplemen yang telah wujud hampir 100 tahun di pasaran, satu2nya syarikat suplement yang berani membuat landmarkstudy, dan juga sangat komited dalam menjaga alam semulajadi bukan hanya memikirkan keuntungan semata.

Eh betul ke UM cakap ni, ke saja2 claim? Boleh rujuk di sini👇👇😊

http://www.landmarkstudy.com

http://leanseekers.com/Articles/Supplementation/Nutritional-Supplementation

Landmark study shaklee


Jadi penting tak kita memilih untuk produk kesihatan yang betul2 selamat dan berkesan ni? Ye. Jangan pilih suplemen kesihatan semborono. Sebelum pilih cari dan research dulu sesuatu produk tu. Jangan nanti bagi kesan yang merbahaya pada kesihatan kita kelak.

UM pilih Shaklee. Anda pulak?

Jika berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang Shaklee jangan segan silu hubungi UM ye!

Shaklee. Always Safe, Always Works Always Green.


Suryana Mat Hassan
0132750687
Pengedar Shaklee Kuala Pilah
Dan Seluruh Malaysia



Love;
UM






No comments:

Post a Comment

Featured post

ADAKAH SUPLEMENT YANG ANDA AMBIL SEKARANG SELAMAT?

KRITERIA- KRITERIA MEMILIH SUPLEMEN YANG SELAMAT. Bismillahirrahmaanirrahim.. "Saya nak makan vitamin, suplemen, tapi takut ad...