Wednesday 25 May 2016

KECUTKAN CYST DAN FIBROID TANPA PEMBEDAHAN

VIVIX MAMPU MENGECUTKAN CYST DAN FIBROID





BISMILLAHIRRAHMAANIRRAHIM..

Cyst dan fibroid merupakan mimpi ngeri bagi kaum wanita kerana ketumbuhan ini wujud tanpa kita sedar dan sesetengahnya tidak rasa sakit, tup2 ia membesar dan baharulah kita tahu tentang kewujudannya.

Jika kita tidak peduli dan sedari, fibroid juga boleh bertukar menjadi kanser jika tidak diatasi pada peringkat awal.  Dan hanya ada 2 cara sahaja yang dapat diambil untuk hilangkan cyst dan fibroid ini iaitu dengan pembedahan dan pengambilan supplement.


Apa Itu Cyst?



Nama diberi pada cyst berbeza bergantung kepada jenis dan lokasinya. Cyst Ovari ialah pengumpulan cecair dalam kantung yang berada dalam ovari wanita. Ia boleh berlaku pada bila2 masa hidup seseorang wanita tetapi paling kerap ketika usia subur iaitu antara usia remaja dan sebelum putus haid. Kebanyakan cyst ini adalah jenis tidak berbahaya atau "benign' dan ia biasanya cyst yang terbentuk akibat proses fisiologi normal seorang wanita dalam sesuatu kitar haid.



Apa itu Fibroid?

Fibroid ialah sejenis ketumbuhan yang berlaku pada dinding rahim bagaimananapun ia tidak berbahaya dan bukan sejenis kanser. Fibroid tumbuh sama ada satu biji besar atau beberapa biji kecil tetapi dalam bilangan yang banyak. Bagaimanapun ia boleh membesar sehingga sebesar tembikai. Namun belum dapat dipastikan sebab dan punca fibroid tumbuh. Fibroid ini biasa lebih kerap dikesan kepada wanita yang tidak mempunyai anak atau lambat mendapat anak.


Walaupun ada juga yang tiada simptom, cyst dan fibroid biasanya akan menyebabkan kesakitan dan ketidakselesaan sama ada ketika datangnya haid, mahupun semasa atau setelah hubungan intim suami isteri. Tidak kurang juga yang alami pendarahan agak banyak ketika haid. Namun perlu juga diketahui yang cyst dan fibroid juga boleh menjejaskan kesuburan wanita menyebabkan mereka sukar untuk hamil.

Jadi buatlah pemeriksaan doktor dan dapatkan nasihat mereka tentang cyst dan fibroid jika anda alaminya. Biasanya pemeriksaan berkala akan dibuat untuk memastikan tahap pembesarannya adalah terkawal dan sama ada ianya berbahaya ataupun tidak.

Dalam masa yang sama amalan pemakanan dan pengambilan supplement sangatla penting, supplement yang dicadangkan adalah yang kaya antioksidan dan dapat mengatur keseimbangan hormone bagi yang mempunyai cyst dan fibroid ini.

Tidak lain dan tidak bukan, salah satunya Vivix dari Shaklee yang kaya dengan antioksidan dan mampu membantu mengecutkan ketumbuhan dan mencegah pembentukan radikal bebas yang menjadi punca utama kepada ketumbuhan dan kanser.

Antara testimoni2 yang amalkan Vivix untuk kecutkan cyst dan fibroid:



testimoni 1: cyst semakin kecut dari 3.8cm dah jadi 2.5cm





testimoni 2: cyst kecut dan hilang





testimoni 3: fibroid mengecut dari 7 hingga 3cm



Jika berminat untuk dapatkan Vivix untuk masalah cyst dan fibroid yang dialami boleh hubungi UM ya. InshaaALLAH :)




Suryana Mat Hassan
0132750687
Pengedar Shaklee Kuala Pilah & Seluruh Malaysia





Love;
UM


SILA KLIK DISCLAIMER INI!



================================================


***** Produk2 ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit *****



No comments:

Post a Comment

Featured post

ADAKAH SUPLEMENT YANG ANDA AMBIL SEKARANG SELAMAT?

KRITERIA- KRITERIA MEMILIH SUPLEMEN YANG SELAMAT. Bismillahirrahmaanirrahim.. "Saya nak makan vitamin, suplemen, tapi takut ad...