Saturday 7 May 2016

WASPADA TEKANAN DARAH TINGGI

VIVIX DAN DARAH TINGGI.





BISMILLAHIRRAHMAANIRRAHIM..


Apa itu tekanan darah tinggi?

     Tekanan darah tinggi juga dikenali sebagai Hypertension ( hypertensi arteri).
Peningkatan tekanan ini menyebabkan jantung bekerja lebih keras daripada biasa  untuk menyebarkan darah melalui pembuluh darah. Pengidap tekanan darah tinggi, jantungnya bekerja keras untuk mengepam darah lebih dari kadar biasa. Kerana itulah, mereka ini ada gejala2 yg tanpa disedari mempengaruhi dirinya, bukan dibuat2, tetapi tanpa dikawal.
Contoh paling hampir ialah ; mudah marah, sensitif.

Diantara gejala yang dipengaruhi, kalau kita lihat semua organ2 utama ; Otak, Jantung, Buah pinggang, Mata, Salur Darah utama.




      Tekanan darah tinggi ni kalau terlampau tinggi boleh menyebabkan salur darah utama kita pecah.
Jika di antara kita atau keluarga yang ada mengidap tekanan darah tinggi, pastikan tahap tekanan darah sentiasa berada pada paras normal. Sebaiknya dapatkan alat pengukur tekanan darah di rumah.
Tekanan darah tinggi juga ada kaitan rapat dengan kolestrol tinggi, dimana berlaku penyumbatan di dinding arteri dengan lemak2 tepu.





Arteri yang mengalami penyempitan menyebabkan laluan darah tidak berlaku dengan baik iaitu salur darah tersumbat yang biasa kita sebut. Ruang arteri mengecil dengan gangguan plak2 yang menebal.

Ok.di atas keterangan serba sedikit mengenai penyakit darah tinggi. Sekarang UM nak ulas apa kaitan pula dengan Vivix membantu pesakit darah tinggi?

Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Darah Tinggi?

Dalam ke empat - empat bahan yang terdapat di dalam Vivix, Polyganum Cuspidatum dapat membantu pesakit darah tinggi. Oleh kerana darah tinggi ada kaitan dengan kolesterol secara tidak langsung ia juga berperanan untuk proses pembersihan kolesterol dalam salur darah.

Selain itu Elderberry juga memainkan peranan dalam membantu pesakit darah tinggi.
Ia berfungsi sebagai oksidasi terhadap kolesterol LDL. Oksidasi LDL ini boleh menyumbang kepada penyakit kardiovaskular sekiranya ia tidak dirawat dengan segera.
Di dalam kandungan Elderberry yang tinggi antioksidant ini mampu memberi pengurangan stress yang menjurus penyakit tekanan darah tinggi yang tidak terkawal.






      Testimoni 1 : "Mak saya ada hipertensi. Dia sampai kena warded  sebab tiba2 kena strok. Pastu kolesterol level memang high. dia selalu penat, stress dalam kerja dan urus rumah. dahlah saya jauh nak tengok2 mak. In the end, saya bagi Vivix, paling best tengok muka mak berseri dah. makcik2 cakap kembali muda. Mak cakap, ubat darah tinggi yang banyak sangat tu dia takyah makan pun okay. mak lebih cergas dan sihat. Alhamdulillah syukur, Vivix memang sangat perlu dalam seisi keluarga kami."



Ok, setakat ni je perkongsian UM untuk Vivix dan penyakit darah tinggi.

Macam biasa, jika ada sahabat mahukan sebotol Vivix ni boleh order dengan UM :)

Sihat itu Mahal!

Suryana Mat Hassan
0132750687





Love;
UM


========================================================================

***** Produk2 ini tidak bertujuan untuk mendiagnosi, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit*****



No comments:

Post a Comment

Featured post

ADAKAH SUPLEMENT YANG ANDA AMBIL SEKARANG SELAMAT?

KRITERIA- KRITERIA MEMILIH SUPLEMEN YANG SELAMAT. Bismillahirrahmaanirrahim.. "Saya nak makan vitamin, suplemen, tapi takut ad...