Wednesday 8 June 2016

MINYAK IKAN MEMBANTU PESAKIT ASTHMA DAN LELAH


BAGAIMANA MINYAK IKAN SHAKLEE MAMPU MERAWAT ASTHMA DAN LELAH





BISMILLAHIRRAHMAANIRRAHIM..


Penyakit asthma atau biasanya kita panggil lelah adalah merupakan penyakit neurologi. Hal ini adalah kerana apabila pesakit diserang asthma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan laluan bronkiol di dalam paru2 menjadi sempit. Pesakit asthma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas dan sukar bersenam.

Walaupun penyakit ini tidak berjangkit, tetapi ia boleh diwarisi di mana anak2 kepada penghidap penyakit ini mempunyai risiko yang lebih tinggi.


PENYEBAB SERANGAN ASTHMA:



  • Alahan dihidu seperti kutu habuk ( house dust mite), debunga, spora kulapuk (mould spores), binatang peliharaan terutamanya yang berbulu.
  • Udara sejuk
  • Senaman
  • Jangkitan sistem pernafasan
  • Tekanan emosi
  • Aspirin atau ubat seumpamanya


Meskipun asthma tidak boleh diubati, ia boleh dikawal dengan cara mengurangkan serangan melalui penjagaan rapi. Malah pakar2 turut menganggarkan 80% daripada kematian di kalangan penghidap asthma boleh dicegah jika mereka diberi pendidikan yang sempurna bagi menangani penyakit berkenaan.


Antara ubatan yang biasa dicadangkan oleh doktor untuk merawat asthma atau lelah adalah steroid. Tapi kita maklum bahawa steroid memberi kesan sampingan dalam jangka masa panjang. Kandungan Omega 3 mampu bertindak seperti steroid tapi ianya tidak akan memberikan kesan sampingan sebagaimana steroid.

Kajian juga menunjukkan mereka yang menghidap penyakit berkaitan inflamasi seperti asthma mempunyai kandungan Omega 3 yang rendah. Pengambilan Omega 3 dari minyak ikan terbaik Omega Guard mampu membantu meredakan inflamasi.


Mengapa Minyak Ikan Omega Guard Shaklee Terbaik Berbanding Minyak Ikan Yang Lain?





  • Minyak Ikan Terbaik di dunia; Omega Guard Shaklee terdiri daripada 7 asid lemak Omega 3 semulajadi iaitu EPA (Eicosa Pentaenoic Acid), DHA (Docosa Hexaenoic Acid), ALA dan lain2 lagi. Satu hidangan Omega Guard (3 biji) menyediakan 990mg Asid lemak Omega 3.

  • Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal; Omega Guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari 3 molekul yang memekatkan asid lemak Omega 3 yang bermanfaat di bawah suhu rendah yang terjaga. Proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak Omega 3 yang asli dan menghilangkan pencemaran termasuk logam berat, merkuri, kadmium dan sebagainya yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.

  • Minyak Ikan Omega Guard 50% lebih pekat dari mana2 produk di pasaran.


Testimoni yang berikhtiar dengan Omega Guard Shaklee:


tak perlukan nebulizer, anak free from asthma.




selepas 2 tahun asthma tidak menyerang lagi




batuk akibat asthma hilang selepas ambil Omega.



Alergik salah satu punca penyumbang penyakit asthma.



Boleh dapatkan segera Omega Guard ini jika anda atau anak anda memerlukannya. Pilihlah Yang Terbaik. Mencegah Awal lebih baik :)



Suryana Mat Hassan 
0132750687
Pengedah Shaklee Kuala Pilah & Seluruh Malaysia




Love;
UM



SILA KLIK DISCLAIMER INI!


========================================

*****  Produk2 ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit ***








1 comment:

  1. Asthma harus diawasi dan diraqat dengan baik. Ada eloknya juga mengamalkan omega ini.

    ReplyDelete

Featured post

ADAKAH SUPLEMENT YANG ANDA AMBIL SEKARANG SELAMAT?

KRITERIA- KRITERIA MEMILIH SUPLEMEN YANG SELAMAT. Bismillahirrahmaanirrahim.. "Saya nak makan vitamin, suplemen, tapi takut ad...