Wednesday 8 February 2017

KESAN VIVIX KE ATAS TELOMERE

VIVIX DAN TELOMERE.

Salah satu ciptaan ALLAH terdapat dalam tubuh badan kita yang kita tak nampak dengan mata kasar. MasyaALLAH.



Apa itu Telomere?


Secara ringkasnya, Telomere ni pelindung kromoson dan DNA kita. Semakin meningkat umur, dengan faktor persekitaran, stress, chemical, menyebabkan telomere semakin PENDEK.




Bila telomere makin pendek dan musnah, sel dan DNA kita pun rosak, penuaan cepat berlaku, penyakit pun mudah menyerang. Jelas tak kat sini?

Ok UM bagi contoh ibarat benang tali kasut. Benang tali kasut tu DNA kromosom kita. Yang kat hujung (plastik pelindung) tu telomere. Makin usia kita tua, telomere tu makin pendek dan tidak mampu untuk melindungi DNA kita. Bila telomere dah musnah, kerosakan DNA kita akan cepat berlaku.



Bagaimana nak lindungi Telomere kita dari cepat "pendek" atau musnah?

TELOMERE DAN VIVIX

-----------------------------------
Kajian Telomere : The Shaklee Telomere Research Landmark Study II Shaklee telah bekerjasama dengan Dr.Elizabeth Blackburn pemenang The Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009 yang menemui bagaimana kromosom dilindungi oleh telomeres dan enzim telomerase. Kajian telomere ini telah menguji kepanjangan telomeres.

 Landmark Study II yang dijalankan oleh Shaklee membuktikan pengambilan supplemen yang konsisten (Vitalizer, Vivix and Cinch) setiap hari selama 5 tahun dapat mengurangkan kadar pemendekan TELOMERE sebanyak 40% !

Kajian ini dibuat ke atas pengguna Vivix yang mengambilnya setiap hari selama 5 tahun. Hasil kajian 40% lebih rendah kadar pemendekkan telomeres, kepanjangan telomeres mereka seperti orang yang umur 40 tahun. Ini menunjukkan Vivix membantu untuk mengekalkan kemudaan, keremajaan, dan membantu mengelakkan dari penyakit-penyakit disebabkan oleh usia yang semakin meningkat.

Vivix berfungsi untuk memastikan telomeres kita sentiasa panjang dan sel/DNA terlindung daripada kerosakan atau serangan radikal bebas. Menurut kajian landmark Shaklee juga, telomeres pengguna Vivix adalah 11% lebih panjang berbanding mereka yang bukan pengguna Shaklee.



Vivix ni membantu melambatkan proses pemendekkan telomere. Sebab itulah mereka yang amalkan Vivix akan kelihatan awet muda.

Namun ambil Vivix ni bukanlah sekadar kita nak awet muda atau mahu cantik semata2. Tapi kebaikan Vivix ni sangat baik untuk kesihatan sel kita!

SUBHAANALLAH MAHA SUCI ALLAH. Terlalu banyak ciptaan ALLAH dalam tubuh badan kita yg kita belum terokai sepenuhnya. Jadi sama2lah kita jaga sebaiknya anugerah telomere ni kan.

Zaman sekarang bukanlah seperti zaman datuk nenek moyang kita yang dahulu. Walaupun kita dah cuba amalkan makan makanan organik, senaman, tapi faktor lain seperti pencemaran, bahan kimia dan juga stress pun boleh mempengaruhi kesihatan kita.

Jadi di situ perlunya suplemen untuk kesihatan tubuh malah juga untuk "makanan" Sel kita.

Moga kita semua dikurniakan kesihatan yg muda dan panjang untuk persiapan bekalan di dunia ini..aamiin.

Jom amalkan Vivix untuk kesihatan yang lebih baik di masa hadapan ~

Setiap pembelian Vivix Twinpack akan dapat FREE MEMBERSHIP, FREE POSTAGE dan CASH REBATE.

Hubungi UM sekarang!


Suryana Mat Hassan
0132750687
Pengedar Shaklee Kuala Pilah
Dan Seluruh Malaysia



Love;
UM


SILA KLIK DISCLAIMER INI!


----------------------------------------------------------

*****  Produk2 ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit *****


No comments:

Post a Comment

Featured post

ADAKAH SUPLEMENT YANG ANDA AMBIL SEKARANG SELAMAT?

KRITERIA- KRITERIA MEMILIH SUPLEMEN YANG SELAMAT. Bismillahirrahmaanirrahim.. "Saya nak makan vitamin, suplemen, tapi takut ad...