Sunday 22 May 2016

MATA AYAHANDA KEMBALI TERANG


VIVIX UNTUK KESIHATAN MATA



Mata adalah anugerah Tuhan yang sangat bermakna dan penting untuk kita. Dengan matalah kita dapat melihat alam ciptaanNYA dan dengan matalah kita dapat melihat, mengenal dan membuat pekerjaan kita. 

Namun mata juga tidak dapat lari dari masalah dan penyakit mata. Ini disebabkan beberapa faktor seperti gaya hidup, persekitaran, keturunan, genetik dan sebagainya. Contoh masalah mata adalah seperti rabun, silau, katarak, glukoma dan penyakit2 lain.

Tetapi setiap penyakit ada ubatnya kan. So, kita hanya perlu usaha mencari penawarnya. Selebihnya adalah urusan Allah.

Antioksidan, Lutein dan Zeaxanthin, Asid Lemak Omega 3, Selenium, Taurina (Asid Amino), Vitamin B2; antara nutrien dan zat yang diperlukan untuk kesihatan mata.Semua nutrien dan zat yang diperlukan untuk kesihatan mata boleh diperoleh daripada produk Shaklee sendiri seperti Vitamin C, Vitamin E, Carotomax, Omega, Alfafa, B-complex dan paling power dalam VIVIX.


Sebelum ini sedia maklum VIVIX merupakan antioksidan yang sangat power dan terkandung dalam 4 bahannya iaitu purple carrot, anggur muscadine, Europian elderberry, polygonum cuspidatum.
Kesemua nutrien yg disebut dia atas ada terkandung dalam VIVIX kecuali Omega 3.

Macam yang UM dah share sebelum ni tentang kebaikan purple carrot, iaitu;

Melindungi kualiti kesihatan mata

Makanan yang Kaya dengan anthocyanin seperti lobak Unggu Boleh membantu meningkatkan kesihatan mata anda. Kajian menunjukkan bahawa anthocyanin membantu dari segi meningkatkan penglihatan mata pada waktu malam, meningkatkan peredaran dalam kapilari retina.
Lutein dalam lobak Unggu juga berfungsi untuk melindungi kualiti mata dan ia digelar "vitamin mata". Lutein biasanya digunakan dalam rawatan pencegahan masalah  dan kemerosotan mata seperti katarak dan retinitis pigmentosa.



Anda boleh tengok testimoni di atas..Puan ini amal secara konsisten 2 minggu Alhamdulillah masalah katarak dah hilang tanpa perlu pembedahan..tanpa perlu kesakitan akibat pembedahan.


UM juga ingin berkongsi pengalaman ayah UM sendiri yang amalkan 2 botol Vivix, pada mulanya bagi ayah minum Vivix ni untuk kesihatan beliau sebab ayah masih bekerja berat, mudah lenguh2 sendi. Tapi memang menakjubkan bila kesan yang lain juga dapat.

Biasala orang berusia, ayah UM tak boleh lari dari masalah mata, beliau juga ada rabun dekat sebelum ini, Alhamdulillah ayah UM cakap lepas ambil Vivix lepas seminggu pun dah rasa kesan matanya terang. Memang tak sangka sebab ayah UM asyik duk ulang2 yang matanya terang..Alhamdulillah :')

Sekarang UM sendiri pun tengah usaha untuk ambil Vivix ni sebab alami masalah rabun dan silau..inshaaAllah moga dapat kesan yang baik juga nanti :)

Sebab apa VIVIX sesuai untuk mengatasi masalah mata?

Semestinya kerana kandungannya yang terdiri daripada 4 bahan utama mengandungi antioksidan yang tinggi yang amat penting dalam hal penjagaan kesihatan mata, untuk mencegah penyakit mata seperti ARMD, glaukoma dan katarak.


Bagaimana VIVIX bertindak?



Kebanyakan masalah mata adalah disebabkan kerosakan atau kecederaan ligamen retina, tisu dan saraf.

Oleh itu, dengan adanya VIVIX dapat membantu memperbaiki dan melindungi sel2 mata yang bermasalah agar kembali sihat.

Melalui 4 tindakan di atas dapat membantu mengatasi masalah mata yang dihidapi.
Masalah mata boleh terjadi disebabkan faktor penyakit lain seperti diabetes, darah tinggi, bell's palsy, kanser, dan kadar kolesterol yang tinggi.

Ada juga yang disebabkan oleh genetik.
Contohnya, sekiranya tahap diabetes customer dah teruk, secara tidak langsung akan memberi efek pada kesihatan mata juga. So, jika anda cuba amalkan VIVIX untuk diabetes, inshaaALLAH secara tak langsung masalah mata juga akan pulih. Cuma antara perasan ataupun tidak je, kerana anda dapat bonus di mana penyakit diabetes terkawal dan masalah mata pun pulih.:)

Dan juga untuk sesiapa yang memang specky atau bercermin mata samada sebab rabun jauh atau dekat ianya boleh menjadi penanda aras terhadap kadar kolesterol kita.

Yang ni boleh check kolesterol masing2 ye lepas ni. Sebab kebanyakan yang mengalami masalah mata ni contohnya yang rabun adalah disebabkan ketegangan ligamen retina utk memfokuskan kepada objek yang dilihat, pendek kata saraf mata tu stress.

Bila stress kadar bacaan rabun akan semakin meningkat dan akhirnya jika tidak atasi akan menyebabkan saraf mata akan menjadi rosak dengan lebih teruk sehingga memang last solutionnya adalah operation jugak.

Ahaa..kiranya orang rabun pun boleh amalkan Vivix! Bila amalkan Vivix secara konsisten umpama macam "kelahiran baru" untuk kita sebab DNA kita sudah di perbaiki oleh kandungan2 hebat dalam Vivix.

Sayangkan mata dan ingin jaga sebaiknya? Boleh cuba Vivix :)





Suryana Mat Hassan
0132750687
Pengedar Shaklee Kuala Pilah & Pengedar Seluruh Malaysia


Love;
UM



=======================================================================

***** Produk2 ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit *****


No comments:

Post a Comment

Featured post

ADAKAH SUPLEMENT YANG ANDA AMBIL SEKARANG SELAMAT?

KRITERIA- KRITERIA MEMILIH SUPLEMEN YANG SELAMAT. Bismillahirrahmaanirrahim.. "Saya nak makan vitamin, suplemen, tapi takut ad...