Tuesday 14 June 2016

PETUA MERAWAT KAYAP SECARA TRADISIONAL DAN MODEN


KAYAP BOLEH DI ATASI DENGAN SUPPLEMENT SHAKLEE




BISMILLAHIRRAHMAANIRRAHIM..


Penyakit kayap berbentuk kudis yang melecur berwarna kemerah-merahan yang biasanya gatal dan merenyam. Penyakit kayap terbahagi kepada tiga jenis, iaitu kayap melukut, kayap jagung dan kayap ular atau nama saintifiknya Herpes Zoster atau disebut shingles berpunca daripada serangan virus Varicella Zoster (VZB) iaitu daripada kelompok virus herpes.

 Apabila virus ini berada dalam badan, mangsa akan berasa demam, tekak loya dan pening berpanjangan. Badan pesakit pula akan dijangkiti ruam panas, badan rasa sengal dan hilang selera makan. Bagi penyakit kayap yang lebih serius, pesakit akan dijangkiti gelembung air pada bahagian tertentu di badan.





Apa akan terjadi jika kayap yang dihidapi menjadi lebih teruk?

Lepuh tersebut akan menjadi bakteria berjangkit. Satu serangan daripada virus kayap berhampiran pada mata atau di atas hidung boleh menyebabkan parut pada kornea dan memprngaruhi penglihatan. Virus kayap boleh berjangkit pada muka, dalam sesetengah kes, boleh membawa kepada kehilangan deria pendengaran, lumpuh pada muka dan mengurangkan deria rasa.


Antara Petua Merawat Kayap Secara Semulajadi:


  • Asah kulit pokok kerayong dan sapukan ke tempat yang dijangkiti. Kayap tersebut akan kering dan boleh dikoyakkan begitu sahaja.
  • Potong batang keladi candik dan ambil airnya, lalu disapukan ke tempat sakit. Besoknya kayap boleh dikoyakkan dan pulih.
  • Asah duri pokok kekabu dan sapukan kepada kayap.
  • Daun cili boleh mengubati penyakit kayap. Ambil daun cili dan kapur makan dan tumbuk atau ramas daun cili serta campurkan sedikit kapur. Kemudian sapukan dibahagian yang terkena kayap. Lakukan sehari 2 kali. Kayap akan pudar dan baik dalam masa beberapa hari.

Bagaimana pula dengan rawatan moden?


Jika anda ingin mengubati kayap melalui supplemen atau makanan tambahan dari Shaklee, UM cadangkan untuk ambil Set Kayap ini, di mana Set Premium iaitu Vivix mampu membantu mengurangkan keradangan saraf kerana Kayap juga berpunca dari serangan saraf yang menyakitkan. Untuk Set Bajet pula, boleh ambil Nutriferon dan Garlic Complex untuk menambah sistem imun badan yang berkurangan.





Testimoni 1 : Penyakit Kayap ibunya dah sembuh sebelum ini, tapi serangan dekat saraf masih berterusan. rasa sakit urat seperti tertarik. Selepas ambil Vivix sakit dah hilang.




Testimoni 2: anak menghidap kayap dan doktor suggest untuk ambil suplemen yang boleh boostkan imun. 


Setiap penyakit ada penawarnya, bergantung pada usaha dan ikhtiar kita untuk mencari. Sama ada secara semulajadi atau moden iaiitu melalui suplemen, namun apa2 pun, jika anda mengalami simptom2 awal kayap ini, perlulah segera berjumpa doktor.

Selebihnya boleh usaha yang lain pula 😊



Suryana Mat Hassan
0132750687
Pengedar Shaklee Kuala Pilah & Seluruh Malaysia




Love;
UM


SILA KLIK DISCLAIMER INI!


========================================

*****  Produk2 ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit ***




No comments:

Post a Comment

Featured post

ADAKAH SUPLEMENT YANG ANDA AMBIL SEKARANG SELAMAT?

KRITERIA- KRITERIA MEMILIH SUPLEMEN YANG SELAMAT. Bismillahirrahmaanirrahim.. "Saya nak makan vitamin, suplemen, tapi takut ad...