Tuesday 14 June 2016

MALU BILA DITEGUR ADA PANAU?


HILANGKAN PANAU SEBELUM MEREBAK DENGAN VITAMIN SHAKLEE





BISMILLAHIRRAHMAANIRRAHIM..


Dulu2, UM ingatkan panau ni sebenarnya berpunca dari kita mandi atau lap badan kita lembap2 ketika tengah berpeluh, rupanya tiada kaitan langsung..huu.siapa yang fikir macam tu juga? jangan tipu, puasa ni.:p.

Panau ni biasanya naik di bahagian tubuh, leher, belakang, tapi macam mana pula kalau di bahagian muka yang jelas dan susah nak hilang tu? Mesti kehadiran panau tu menjejaskan keyakinan individu yang terlibat kan. Tak baik tau, jangan ejek mereka yang ada masalah panau ni ye :)


Ok, panau dengan erti kata lain adalah jangkitan yang kerap berlaku pada lapisan luaran kulit disebabkan oleh kulat jenis Malassezia. Kulat ini biasanya ditemui pada bahagian kulit di mana terdapat banyak penghasilan sebum (minyak) seperti bahagian dada, belakang badan, muka dan kulit kepala.


Bagaimana panau dirawat?

Panau boleh dirawat dengan dua kaedah iaitu ubat sapu atau ubat makan/sistemik. Ubat sapu pada keseluruhannya lebih selamat dan dibahagikan kepada jenis ubat yang tidak spesifik terhadap kulat dan antikulat. Secara keseluruhannya, pesakit boleh sembuh dengan rawatan ini. Segelintir pesakit yang mempunyai tompok2 pucat mengambil masa berbulan2 atau bertahun sebelum warna kulit kembali seperti sedia kala. Ia mengambil masa untuk pulih.


Bagaimana cara untuk mengelakkan panau dari berulang?

Kadar penyakit ini berulang adalah setinggi 60% pada tahun pertama. Losyen selenium suphide boleh digunakan sebulan sekali untuk mengelakkan panau daripada berulang. Kadang kala pengambilan ubat sistemik antikulat selama sehari atau sehingga 3 hari sebulan turut membantu.


ALTERNATIF RAWAT PANAU DENGAN VITAMIN SHAKLEE

Paling penting, kulit berpanau menunjukkan sistem imun lemah. Ada 3 Vitamin Shaklee yang dicadangkan untuk mereka yang mempunyai masalah panau. Dan juga krim sapu untuk mereka yang mempunyai masalah panau yang sedikit kronik dan gatal2 sehingga selalu menggaru.


VITAMIN C: Membantu menguatkan antibodi

ALFALFA COMPLEX: Agen antikulat dan gatal2.

GARLIC COMPLEX: Agen antibiotik semulajadi dan menghalang bakteria.

KRIM HERBAL BLEND: Krim pelbagai guna yang bebas bahan kimia, sesuai di sapu pada kulit muka dan tubuh yang gatal2.




Atasilah panau dengan Shaklee, inshaaALLAH :)



Suryana Mat Hassan
0132750687
Pengedar Shaklee Kuala Pilah & Seluruh Malaysia



Love;
UM


SILA KLIK DISCLAIMER INI!


=====================================



*****  Produk2 ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit *****








No comments:

Post a Comment

Featured post

ADAKAH SUPLEMENT YANG ANDA AMBIL SEKARANG SELAMAT?

KRITERIA- KRITERIA MEMILIH SUPLEMEN YANG SELAMAT. Bismillahirrahmaanirrahim.. "Saya nak makan vitamin, suplemen, tapi takut ad...