Friday 3 June 2016

SET MIGHTY 3 GEMS SHAKLEE


BERPUASA DENGAN SET MIGHTY 3 GEMS



SET BASIC MIGHTY GEMS



BISMILLAHIRRAHMAANIRRAHIM..

ALLAHU, tinggal 3 hari lagi kita nak sambut tetamu MULIA kita..siapa lagi kalau bukan RAMADHAN KAREEM :).Moga dipanjangkan umur bertemu tetamu ini dan diberi kesihatan yang baik untuk kita sama2 melakukan ibadah puasa..inshaaALLAH ;').

Sempena bulan Ramadhan ini, bekalan sahur selain kurma, ada tak anda2 ambil makanan tambahan lain untuk kecergasan sepanjang puasa? Jangan salah faham ye, makanan tambahan tidaklah wajib, tapi ia bergantung atas pilihan kita nak ambil atau tidak, yela, mungkin ramai yang fikir "ala, dari dulu sampai sekarang, tak ambil apa2 pun elok je puasa, complete je, dapat teruskan puasa juga" :)

Hehe..jika anda dalam golongan di atas itu berkata begitu, UM tak boleh lah nak cakap apa..bagi yang tiada masalah memang lah boleh teruskan ibadah puasa, ALHAMDULILLAH..tapi..bagaimana pula bagi mereka yang "tidak berkemampuan" seperti ibu hamil, ibu menyusu, orang yang ada gastrik, orang yang bekerja berat, golongan tua yang tak mampu berpuasa lama, dan juga anak2 yang baru nak belajar puasa?

Golongan yang UM sebut ini mungkin memerlukan makanan tambahan. Dan Shaklee memperkenalkan Set Mighty 3 Gems ini untuk membantu dan ikhtiar sahaja. Semua atas pilihan anda :)


Kenapa anda di syorkan berpuasa dengan Set Mighty 3 Gems?

Apa fungsi minuman berkhasiat ini?


Energizing Soy Protein (ESP) : sumber protein tinggi yang akan membuatkan anda rasa kenyang yang lebih lama.

Meal Shakes : sumber multivitamin yang terbaik. Bila kita puasa, badan kita sebenarnya melalui proses detoksifikasi. Sementara detoksifikasi itu berlaku, Meal Shakes dapat memastikan badan kita mendapat bekalan nutrien baru yang mencukupi.

Performance Drinks : minuman seperti isotonik tetapi tanpa gas. Ianya bagus dalam mengelakkan dehidrasi kulit sebab ia mengurangkan kehilangan air dalam badan dan justeru badan kekal rasa segar. Dengan itu, anda tidak akan rasa mudah dahaga. Digalakkan juga diambil masa berbuka supaya cepat menyegarkan badan dan keletihan.


Cara Pengambilan?

Senang sahaja. :) Anda hanya perlu campurkan sesudu Meal Shakes, sesudu PD, dan sesudu ESP ke dalam segelas air (suam atau sejuk sahaja) atau lebih baik ke dalam shaker untuk sebatikannya.
Kemudian kacau atau shake! shake! shake! 

Senang je kan, rasanya pun pasti sedap ala2 Vitagen, Nutrigen, Yakult gituu, dan yang penting lagi sihat! :D

 Oh ya, sebelum itu, set ni tidak terhad untuk kaum muslim dan ketika Ramadhan sahaja, untuk non muslim pun boleh ambil ye sebab ianya bagus juga diambil ketika breakfast :)


Selain itu, anda juga boleh add on Lecithin ini untuk set kesihatan yang lebih baik untuk puasa nanti, apa fungsi Lecithin ni pula?

Lecithin: mengemulsi lemak2 dari makanan yang berlemak, berkolesterol tinggi semasa berbuka. Biasalah bila berbuka ni kadang2 makan tak ingat dunia kan :P. Orang puasa ni biasa kurus tapi kita berat bertambah dan kolesterol naik pulak..huhu. Lecithin ni dalam bentuk softgels, bagus ambil selepas berbuka :)



PROMOSI SET PUASA SHAKLEE BULAN JUN!



Banyak sangat nak kena ambil?hehe. Kalau nak cuba ambil loose item pun boleh, nak cuba ESP dulu ke, PD dulu ke atau mana2 yang rasa sesuai untuk keadaan diri anda. Tapi kalau set berpuasa tu lagi bagus dan jimat sebab kami tengah buat PROMOSI SET RAMADHAN sekarang!:D

Kalau rasa perlukan set mighty gems, atau set puasa ni boleh hubungi UM ya, free consultations!:)


SALAM RAMADHAN KAREEM 1437H DARI UM ! ^____^





Suryana Mat Hassan 
0132750687
Pengedar Shaklee Kuala Pilah & Seluruh Malaysia




Love;
UM


SILA KLIK DISCLAIMER INI!


======================================


***** Produk2 ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit *****

No comments:

Post a Comment

Featured post

ADAKAH SUPLEMENT YANG ANDA AMBIL SEKARANG SELAMAT?

KRITERIA- KRITERIA MEMILIH SUPLEMEN YANG SELAMAT. Bismillahirrahmaanirrahim.. "Saya nak makan vitamin, suplemen, tapi takut ad...