Wednesday 25 October 2017

RAHSIA KULIT SIHAT DAN BERSERI.


NUTRIEN PENTING UNTUK KULIT CANTIK DAN BERSERI DARI DALAM.





( Pic sekadar hiasan )


Bismillahirrahmaanirrahim..

Pernah tak kita tertanya2 macam manalah sesetengah orang mempunyai kulit yang sihat dan berseri, bahkan telah berusia sekalipun. Bukan seri mekap tebal tau. Hehe.
Tapi berseri tu pada kulit yang sihat. Ada jugak orang fikir kulit sihat tu bila kulit putih. Tak jugak, kalau kulit putih tapi kusam dan tak berseri beza tau.

Yang UM nak share kali ni, kulit yang sihat tu adalah kulit yang cukup nutrisi atau nutrien. Perlu ke nutrien untuk kulit?
Perlu kalau nak kulit menawan, sihat dan berseri2. Macam badan kita lah, kalau kurang nutrisi, badan akan lemah, tak bermaya dan nampak pucat. Betul tak? Macam tu jugak kulit kita.
Mari kita tengok apakah nutrien penting untuk kulit kita kekal sihat dan berseri.

1) PROTEIN

Protein penting untuk membina kulit yang sihat. Ia ibarat seperti batu bata yang membina rumah. Penting untuk pertumbuhan, penyelenggaraan dan pembaikan tisu dalam badan termasuk kulit.
Badan kita dihasilkan dari protein dan dengan itu, untuk memiliki kulit yang sihat berseri, pengambilan protein yang mencukupi adalah penting kerana ia;

  • Membekalkan asid amino yang penting, yang tidak dihasilkan oleh tubuh untuk fungsi kulit yang optimum.
  • Menyokong pengeluaran sel2 kulit yang sihat.
  • Terlibat dalam pemulihan serta pembaikan sel dan tisu.
  • Menghasilkan hormon yang sihat dan enzim penting untuk kulit.
  • Menyokong pengeluaran asid amino glutation yang membantu melindungi sel2 kulit dari kerosakan akibat cahaya matahari.

2) KOLAGEN

Apa fungsi kolagen untuk kulit kita pula? 

  • Kolagen merupakan struktur penting untuk kulit. Ia mengekalkan keanjalan kulit dan menghalangnya dari berkedut, berparut dan menjadi kendur.
  • Berita baiknya adalah badan kita boleh menghasilkannya sendiri. Tetapi, apabila usia semakin meningkat, jumlah kolagen yang dihasilkan semakin berkurangan, ianya akan mengakibatkan risiko kulit cepat berkedut dan kendur.

Selain itu, perlindungan kulit kita dari sinaran UV juga sangatlah penting. Jom baca seterusnya.

3) VITAMIN C

Biasa kita dengar vitamin C ni bagus untuk kulit kan. Apa fungsi Vitamin C sebenarnya? 

Ia bertindak sebagai antioksida, menggalakkan penghasilan kulit yang sihat dengan meneutralkan kerosakan disebabkan oleh radikal bebas.(pencemaran, bahan kimia, stress dan sebagainya).
Walaubagaimanapun badan kita ni tak mampu hasilkan vitamin C. Sebab itulah kita digalakkan ambil Vitamin C ni dari pelbagai sumber buahan atau sayuran.


4) GLA

  • Kulit yang sihat bergantung pada jumlah asid lemak pada bahagian kulit terutamanya asid gamma-linolenic (GLA).
  •  Asid lemak ini berperanan penting untuk mengekalkan kelembapan kulit, mengurangkan gatal dan kulit yang bersisik juga melawan keradangan.

Sebab itulah pakar nutrisi dan juga saintis Shaklee menyediakan Set Radiant 4 Shaklee yang mana ia mencukupi keempat2 nutrien penting bagi kulit kita kekal sihat dan berseri. Apa nama produk Shaklee yang ada keempat nutrien tu?

ESP :


  • Shaklee menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai secara genetik ( bukan GMO ) di bawah Program Pengekalan Identiti (IPP).
  • Setiap hidangan membekalkan 14gram protein berasaskan tumbuhan. Protein soya membantu menurunkan paras kolesterol.
  • Mempunyai skor PDCAAS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0 - penarafan yang tertinggi dan bersamaan dengan skor yang diberikan pada protein haiwan.
  • Membekalkan 9 asid amino.
  • Tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat.

COLLAGEN POWDER SHAKLEE:





  • Shaklee menyediakan 4000 mg Kolagen Sisik Ikan Merah, kolagen yang dipilih dengan teliti yang diekstrak dari sisik ikan merah.
  • Memberi lebih daripada kolagen, ia turut mengandungi 7 ramuan utama termasuk Ekstrak biji Camelia Japonica, Ekstrak Pfaffia, Ekstrak kerang, Lactobacillus Acidophilus, Vitamin C, B2 dan B6.
  • Berat molekul rendah untuk penyerapan yang tinggi.
  • Dalam bentuk pek individu untuk pengambilan segera pada bila2 masa di mana sahaja.

VITAMIN C


  • Sustained Release Vitamin C Plus adalah produk semulajadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.
  • Ia mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa 5 jam untuk meningkatkan penggunaan Vitamin C dan mengurangkan pembaziran.
  • Ini bersamaan dengan pengambilan 1 1/2 biji oren setiap jam selama 5 jam.
  • Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoids citrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesanannya.

GLA COMPLEX




  • GLA Complex Shaklee diperolehi daripada minyak borage, yang mengandungi GLA berkepatan tinggi (17% -25%), tulen dan semulajadi dalam bentuk yang mudah diserap.
  • Diformulasi khas dengan gabungan GLA (asid lemak Omega 6), minyak biji bunga matahari (satu lagi sumber asid lemak Omega 6 ), dan vitamin E untuk mengekalkan kesejahteraan dan kesihatan kulit.

Keempat2 suplemen ini telah digabungkan dengan satu SET dinamakan SET RADIANT 4 yang membantu menganjalkan dan memberi kesan yang berseri kepada kulit anda jika konsisten amalkan. 


Kadang2 kita tak sedar kulit kita juga terdedah dengan banyak radikal bebas dan ia salah satu punca mengapa kulit kita kusam, kendur dan kelihatan nampak tua sebelum umur sepatutnya. Justeru tak salah untuk kita membaik pulih nutrien yang hilang dalam badan juga kulit kita.

Jika berminat untuk cuba Set Radiant 4 ni, boleh hubungi UM. Konsultansi terbaik dari UM khas hanya untuk customer UM inshaaALLAH 😊



Suryana Mat Hassan
013 275 0687
Pengedar Shaklee Kuala Pilah dan kawasan berhampiran.



Love;

UM





----------------------------------------------------------

*****  Produk2 ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit *****


No comments:

Post a Comment

Featured post

ADAKAH SUPLEMENT YANG ANDA AMBIL SEKARANG SELAMAT?

KRITERIA- KRITERIA MEMILIH SUPLEMEN YANG SELAMAT. Bismillahirrahmaanirrahim.. "Saya nak makan vitamin, suplemen, tapi takut ad...