Thursday 23 March 2017

KENAPA KITA PERLU AMBIL SUPLEMEN?


SUPLEMEN BUKAN LAGI PILIHAN TAPI KEPERLUAN



Bismillahirrahmaanirrahim..

Kenapa UM beriya2 sharing pasal suplemen ni ye? Perlu sangat ke suplemen ni? Kalau UM sendiri la..dulu rasa tak perlu, tapi sekarang tak leh cakap tak perlu dah.

Sebab apa? 
Sebab UM bukanlah 100% mampu jaga pemakanan yang sihat hari2, buat heavy exercise hari2, makan buah atau sayur dalam jumlah yang banyak hari2. Bukan tu je. Ada lagi sebab lain. Teruskan membaca.

Sebab2 mengapa kita perlukan suplemen:



UM terangkan sedikit kat bawah ye.



Pencemaran alam dan persekitaran. Nak tak nak kita memang akan keluar rumah mengadap persekitaran yang tak berapa sihat kat luar kan. Bahan kimia, bahan beracun semua tu akan melekat juga kat badan kita ni.

 Tapi jangan cakap kat rumah pun takde. Udara yang kotor pun boleh masuk rumah kita, tu telefon yang kita duk pegang tu. Radiasi, bahaya juga tau.



Cara masak menyebabkan makanan kekurangan nutrien. Orang cakap kalau nak sihat banyakkan makan real food. Namun ikan, ayam,sayuran dan buahan semua tu kalau terlebih masak tak semua zat kita akan dapat.

Tu belum dengan sayuran buahan terdedah racun kimia, ayam yang dicucuk2. Kalau boleh beli yang organik tu is better. Tapi still kena masak jugak kan. Oh. zaman sekarang tak sama macam zaman nenek moyang kita dulu. Semuanya masih terjaga alam sekitar nya. Tapi sekarang? Huhu.



Amal gaya hidup tak sihat. Makan ikut selera, makan makanan instant, stress. Kurang exercise. Ye mungkin tak semua macam ni, tapi mungkin juga ramai macam ni.

Semua ni antara radikal2 bebas yang boleh merosakkan sel dan sistem ketahanan tubuh kita. Bila kekurangan nutrien dalam badan, macam2 la penyakit datang jika radikal bebas tu tak dihalang.

Tu yang kurang menjaga. Kalau yang jenis menjaga semua aspek dari segi pemakanan pun penting juga ambil suplemen ni berdasarkan sebab2 diatas tu.

 Kalau suplemen dan vitamin ni tak penting, ibu2 hamil pun tak wajibla ambil vitamin kan? Tapi mereka tetap diberi juga vitamin daripada doktor. Sebab apa? Untuk tambah nutrien dan keperluan vitamin dan zat yang secukupnya untung ibu dan janin. Kekurangan vitamin dan zat akan menyebabkan risiko2 seperti tekanan darah tinggi, kekurangan darah, anemia, keguguran dan sebagainya akibat kekurangan zat secukupnya.


Ingat. Tubuh kita pun memerlukan makanan tambahan bagi mengisi lompong2 nutrisi yang selama kita hidup bertahun2 ni, telah banyak toksin dan "karat2" yang harus kita "cuci". Salah satunya melalui suplemen.


Kesimpulannya, we really need suplemen.
Pilih suplemen pulak kena bijak, pilihlah berdasarkan kualiti yang telah terbukti. Ada kajian yang membuktikan sejauh mana kesan suplemen itu jika diambil dalam jangka masa yang lama. Atau ada kajian Landmarkstudy.

UM pilih suplemen selamat dan semulajadi, tak lain tak bukan Shaklee😉

Suplemen bukan lagi pilihan tapi ia keperluan. Need any suplemen? Wassap UM ye.

Suryana Mat Hassan
0132750687
Pengedar Shaklee Kuala Pilah Dan Seluruh Malaysia


Love;
UM

----------------------------------------------------------

*****  Produk2 ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit *****


No comments:

Post a Comment

Featured post

ADAKAH SUPLEMENT YANG ANDA AMBIL SEKARANG SELAMAT?

KRITERIA- KRITERIA MEMILIH SUPLEMEN YANG SELAMAT. Bismillahirrahmaanirrahim.. "Saya nak makan vitamin, suplemen, tapi takut ad...